Nieuws & verhalen 21/09/2023

"Bij Bofisc telt je ingesteldheid, niet je diploma" - Melissa

Van inboeker over junior dossierbeheerder tot dossierbeheerder leerde ze de job op de werkvloer. Het verhaal van Melissa Ketels leest bijna als een sprookje. Nadat ze de kans kreeg én greep om  zich te verdiepen in het nieuwe boekhoudprogramma is ze vandaag één van de Yuki experten binnen de Bofisc groep.

Impakt 20230914 61

Van 0 ervaring naar expert

“Ik ben hier in 2017 begonnen. Ik had weinig ervaring en wist niet hoe het was om in het werkveld te staan. Ik heb bij Bofisc alles geleerd: ik ben gestart als inboeker en vandaag ben ik dossierbeheerder én het eerste aanspreekpunt voor Yuki. In die functie heb ik rechtstreeks contact met de klanten via telefoon, mail, besprekingen, enz... Door zelf dossierbeheerder te zijn, kan ik beter inschatten wat een programma als Yuki allemaal moet kunnen en doen.”

Dienst-wederdienst

“Een drietal jaar geleden kreeg ik de vraag of ik me voor het kantoor Ardooie wou engageren in het Yuki-verhaal, ons nieuwe boekhoudprogramma. Het vorige programma was nogal oubollig en Yuki was volledig digitaal. Die kans heb ik dan ook met beide handen gegrepen. Ik denk dat ze mij gekozen hebben omdat ik gedreven ben en echt wou weten wat er achter die software zat. Dat interesseerde me enorm. Zo kon ik de collega’s ook iets teruggeven want zij hebben mij de voorbije jaren heel wat bijgeleerd. Nu kon ik hen van dienst zijn.”

Yuki-Helpdesk

“Binnen Bofisc hebben we een Yuki-werkgroep die één keer per kwartaal bijeenkomt. Daar worden topics besproken, problemen, frustraties, suggesties... De collega's van Yuki komen ook regelmatig langs om oplossingen en nieuwigheden uit te leggen. Wanneer een nieuwe collega bij ons kantoor begint, geef ik de uitleg over Yuki. Ik ben ook het eerste aanspreekpunt als er problemen zijn. Ik ben als het ware de Yuki-helpdesk en sta dagelijks in contact met de support van Yuki. Het is dankzij de wisselwerking met de collega’s die er dagdagelijks mee werken dat we het programma blijven verbeteren.”

Voldoening

“Wat me ook bevalt in mijn job, is dat ik bv. naar het nieuwe kantoor in Tielt kan gaan om Yuki daar te integreren. Die afwisseling is zeer leuk, net als het feit dat je mensen ziet groeien door de uitleg die jij geeft. Als je nazicht doet van wat ze ingegeven hebben en merkt dat ze ermee weg zijn, geeft dat enorm veel voldoening. Ik had nooit durven dromen dat ik op heden op deze positie zou staan. Het is duidelijk dat het bij Bofisc je ingesteldheid is die telt en niet je diploma. Ik heb hier alles geleerd en door zelf te willen groeien in mijn job, ben ik geraakt waar ik vandaag sta. Dat is ook mede dankzij de fantastische wisselwerking met de collega’s. Zonder de collega’s stond ik niet waar ik nu sta en daar ben ik hen enorm dankbaar voor.

Waarom bij Bofisc werken?

“Omwille van de leuke, familiale sfeer en het feit dat iedereen van nul start kan je jezelf opwerken en krijg je heel veel kansen ongeacht je achtergrond. Je kan opleidingen volgen, deelnemen aan events, meegaan naar klantenbesprekingen… Je leert van alle sectoren bij. Ze zeggen soms ‘vrouwen zijn nieuwsgierig, ze willen alles weten’ en voor mij klopt dat helemaal. Ik wil graag weten wat het verhaal achter mijn klant of een sector is. Dat helpt je om een beter inzicht te krijgen in je dossier en in wat je betekent voor je klant.”

Melissa Ketels - Dossierbeheerder Bofisc Ardooie

Impakt 20230914 142